1. RZECZPOSPOLITA BIAŁOBŁOCKA – REGION PIĘKNY I ROZWOJOWY ... DO ODKRYCIA I ZAGOSPODAROWANIA - blog promujący
... blog w stadium powstawania ... proszę o sugestie ... jaką tematykę PODEJMOWAĆ ??? ... kontakt : pczajcz@onet.eu
.
2. RZECZPOSPOLITA BIAŁOBŁOCKA - obszar kilkudziesięciu kilometrów kwadratowych [ w otoczeniu kilkuset kilometrów kwadratowych Puszczy Pyzdrskiej ], ... niemal w środku Wielkopolski, niemal w środku Polski, niemal w środku Europy , ... a jakby za siedmioma górami, za siedmioma rzekami, za siedmioma lasami, ... gdzieś na końcu świata, ... bajkowo tu ...
.
3. RZECZPOSPOLITA BIAŁOBŁOCKA I OKOLICE - OBSZAR ROZWOJOWY
--- najważniejsze atuty regionu to:
+ dużo, dużo terenów do cywilizacyjnego zagospodarowania ...
[ ZAPRASZAMY SENSOWNYCH INWESTORÓW ! ]
+ atrakcyjność położenia geograficznego:
A - niemal w centrum Europy, Polski, Wielkopolski,
B - pośrodku 3 znaczących ośrodków miejskich [ trójkąt Poznań- Łódź - Wrocław ],
C - w stosunkowo niedużej odległości [ 30-40 km] od kilku mniejszych ośrodków miejskich : Konin, Turek, Kalisz, Pleszew, Jarocin, Słupca,
D - w pobliżu infrastruktury i ośrodków strategicznych : autostrady A-2, bazy wojskowej Powidz, planowanej elektrowni atomowej Pątnów-Konin,
E – w centrum atrakcyjnej krainy historyczno- geograficznej Puszczy Pyzdrskiej,
+ malowniczy krajobraz, czyli mozaika lasów, bagien, łąk i pól oraz rozproszonych stanowisk osadniczych, dużo naturalnych śródleśnych lub śródpolnych duktów i ścieżek
+ bogactwo flory i fauny
+ duża liczba porzuconych stanowisk osadniczych i działek do ponownego osadniczego zagospodarowania
+ dużo, dużo przestrzeni, stref wolnych od hałasu, terenów ciszy bez kłopotliwych sąsiadów spoglądających ,, zza płota "
+ ciekawa historia i tradycja olenderskich wiosek
+ rozpoczęta przez czynniki społeczne [ np. LOT Puszcza Pyzdrska] promocja turystyczna, kulturalna i przyrodnicza regionu
+ wolni ludzie , z wyobraźnią i pasjami
.
4. RZECZPOSPOLITA BIAŁOBŁOCKA - HAMULCE ROZWOJU
--- najlepiej, żeby ograniczenia były drobne i przejściowe, ale są następujące:
- wykluczenia komunikacyjne bardzo niekorzystnie wpływające na rozwój regionu:
A - makabryczny stan zaniedbywanej od dziesięcioleci poznańskiej drogi 443 [ pod zarządem tzw. samorządu wojewódzkiego, trasa Konin – Jarocin] oraz brak przy niej ścieżki dla rowerzystów i pieszych [ brak bezpieczeństwa ruchu ]
B - mimo upływu niemal 70 lat od wcielenia do powiatu pleszewskiego, nadal brak normalnego połączenia drogowego z ośrodkiem administracyjnym Pleszewem [ połączenie okrężne ]
C - brak dróg asfaltowych a nawet utwardzonych, łączących region z miejscowościami sąsiednimi : Czarnym Brodem, Bystrzycą, Dziewiniem Małym, Zaguźnicą, Lądkiem, Ciświcą, Józefowem, Kaźmierką, Stawiskiem, Łazińskiem …
D - brak normalnych połączeń drogowych asfaltowych z najbliższymi ośrodkami miejskimi w kierunkach: Chocz- Kalisz- Pleszew oraz Zagórów – Słupca – Autostrada A -2,
E – mikroskopijny zakres komunikacji publicznej dla ludności tego regionu
- brak realizacji sensownych wizji i planów rozwoju dla tych terenów ze strony poszczególnych samorządowych władz [ brak strategicznych inwestycji dających znaczące zatrudnienie, a w praktyce realizowanie degradacyjnego zalesiania i wyludniania terenu ]
- często stosowana praktyka różnych władz wobec regionu: ,,tego tam nie da się zrobić ... bo…” lub ,, na ten teren piyniyndzy ni ma ‘’ lub ,, dla zajęcy dróg nie będziemy budować ” i inne tego typu pierdu, pierdu, baju, baju dla naiwnych …
- ludzie niewolni i uwikłani, bez większych horyzontów
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz